TS - Numéro 4 - 2015

 

Introduction, p. 343-344
Bertin Nancy, Frédéric Bimbot, , Jules Espiau de Lamaëstre, Anaïk Olivero

Interaction musicale mumérique - Recréer les signaux du contrôle et de la perception, p. 345-363
Digital musical interaction. Rebuiliding the signals of control and perception,
Florent Berthaut, Myriam Desainte-Catherine

Analyse de modèles physiques, modèles physiques d’analyse - Synthèse sonore et analyse fréquentielle à l’aide des réseaux masses-interactions CORDIS-ANIMA, p. 365-390
Analysis of physical models, analysis by means of physicals models. Sound synthesis and frequency analysis by the mean of CORDIS-ANIMA,
Jérôme Villeneuve, Claude Cadoz, James Leonard

Lutherie virtuelle et interaction instrumentale - Une approche physique de l’instrument de musique numérique, p. 391-416
Virtual instrument crafting and instrumental interaction. A physical approach to digital musical instruments,
James Leonard, Claude Cadoz, Nicolas Castagne, Annie Luciani

Contrôle gestuel de la synthèse vocale - Les instruments Cantor Digitalis et Digitartic, p. 417-442
Gestural control of voice synthesis. The cantor digitartic instruments,
Lionel Feugère, Christophe D’Alessandro

TPT-Dance&Actions : un corpus multimodal d’activités humaines, p. 443-475
TPT-Dance&Actions: a multimodal corpus of hman activities,
Aymeric Masurelle, Ahmed Rida Sekkat, Slim Essid, Gaël Richard

Recent Submissions

View more