Les dimensions communicationnelles du recrutement

Show full item record

Files in this item

PDF HERMES_nondisponible.pdf 5.826Kb
Pour citer ce document :
URI http://hdl.handle.net/2042/70052
Title Les dimensions communicationnelles du recrutement
Author Pélissier, Daniel
Abstract Le recrutement est abordé dans cet article comme un phénomène communicationnel. Cette logique explique un positionnement épistémologique constructiviste et une méthode centrée sur l’observation située de récepteurs. Les résultats d’une première recherche montrent les limites d’un recrutement médiatisé. Une seconde recherche exploratoire souhaite analyser les chatbots. Finalement, le mythe d’Hermès rappelle l’importance du questionnement pour penser la relation du recrutement.In this article, recruitment is approached as a phenomenon of communication. This approach includes a constructivist epistemological position and a method based on situated observation of receptors. Initial results reveal the limits of recruitment when it is publicized. A second phase of exploratory research analyzes chatbots. Finally, the myth of Hermes provides an illustration of the importance of asking questions when conceptualizing the recruitment relationship.
Subject recrutement; relation; réception; chatbot; recruitment; relationship; reception; chatbots
Publisher CNRS Editions, Paris (FRA)
Date 2018

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record





Advanced Search