Des enseignements de sciences dans une perspective d’éducation citoyenne ?

Show full item record

Files in this item

PDF Didaskalia_2008_33_121.pdf 128.4Kb

Pour citer ce document :
URI: http://hdl.handle.net/2042/28855  |   DOI : 10.4267/2042/28855
Title: Des enseignements de sciences dans une perspective d’éducation citoyenne ?
Author: ALBE, Virginie; RUEL, Françoise
Abstract: Depuis des années, des recherches en éducation aux sciences et des programmes d’enseignement ont mis l’accent sur une formation scientifique citoyenne. Si la littérature est abondante sur cette nouvelle vogue, les intentions et pratiques d’enseignantes et d’enseignants restent peu étudiées. Par entretiens individuels, nous avons identifié les finalités que des enseignantes et des enseignants de sciences au secondaire français attribuent à la formation scientifique et des contraintes qui relèvent de la professionnalité enseignante pour développer un enseignement des sciences dans une perspective d’éducation citoyenne
Description: For several years, research in science teaching and science curricula has been focusing on promoting science education for citizenship. While we can find a lot of material on this new trend, few efforts have been dedicated to studying science teachers’ teaching intentions and practices. In this study, ten high-school science teachers’ viewpoints on the recent orientations for science teaching have been investigated, conducting semi-structured interviews. The aims attributed to science teaching by the teachers interviewed have been identified and perceived constraints to develop science teaching in a perspective of citizenship education have been documented.
Publisher: INRP, Lyon (FRA)
Date: 2008

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record





Advanced Search