3 - Optimization of sensor positions for detecting Knock in spark ignition engines

Show full item record

Files in this item

PDF 003.PDF TEXTE.pdf 1.219Mb

Pour citer ce document :
URI: http://hdl.handle.net/2042/1769
Title: 3 - Optimization of sensor positions for detecting Knock in spark ignition engines
Author: ZOUBIR (A. M.); BOSSMEYER (T. M.)
Abstract: Cette étude présente une approche permettant de déterminer les positions optimales de capteurs dans un groupe d'accéléromètres pour la détection du cliquetis dans un moteur à explosion. cette approche est moins complexe que les méthodes holographiques car nous utilisons uniquement le traitement du signal et des tests statistiques. La méthode proposée est basée sur la prédiction linéaire du signal à la sortie d'un capteur à partir des signaux obtenus aux sorties des autres capteurs du groupe. Ainsi, l'emplacement optimal d'un capteur est caractérisé par la proximité de zéro de la cohérence multiple aux fréquences intéressantes. Nous avons choisis une statistique appropriée, approximé sa loi de répartition et appliqué le test multiple à rejet séquentiel de Bonferroni
Description: In this study, we consider the problem of finding optimum sensor positions in a group of vibration sensors for knock detection. We propose a method that is less complex than holografic techniques because only signal processing and statistical tests are used . Our method is based on the linear prediction of an arbitrary sensor output from the remaining outputs in the sensor group. The relevancy of the sensor is thus characterized by the closeness to zero of the multiple coherence of its output with the remaining sensor outputs at some frequencies of interest . We choose a suitable statistic, approximate its distribution, and construct the generalized sequentially rejective Benferroni test. We have found in an experiment that the sensor position proposed by the engine manufacturer is not optimum . Experiments with a digital signal processor-based system emphasize the usefulness of this procedure . Through this procedure, we show that the performance of knock detectors strongly depends on the position of the sensor in use and can be improved significantly with moderate effort .
Subject: Moteur combustion interne; Cliquetis moteur; Moteur explosion; Optimisation; Position; Capteur mesure; Traitement signal; Détection signal; Résonance; Modélisation; Résultat expérimental
Publisher: GRETSI, Saint Martin d'Hères, France
Date: 1991

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record





Advanced Search