Le satellite, deus ex machina des programmes scolaires

Show full item record

Files in this item

PDF HERMES_2002_34_151.pdf 194.4Kb
Pour citer ce document :
URI http://hdl.handle.net/2042/14450
DOI https://doi.org/10.4267/2042/14450
Title Le satellite, deus ex machina des programmes scolaires
Author GIANNONI-PASCO, Ariane
Abstract Les programmes d'enseignement des Sciences de la Vie et de la Terre se veulent à la pointe du progrès et font appel aux techniques spatiales. Les éditeurs scolaires leur emboîtent le pas et proposent à profusion des images et des données satellitaires. L'universalité du satellite en fait un outil d'exception, intervenant à plus ou moins bon escient de la cinquième à la terminale. Cet article décrit la réalité du terrain de l'enseignant confronté à des techniques qu'il n'a pas toujours les moyens de maîtriser.
Description Teaching programmes in Life and Earth Sciences aim to be right up to date with progress and are thus including space techniques in curricula. This trend is followed by specialist publishing companies who are offering a wide range of space pictures and data. The global view capability provided by the satellite makes it a unique tool in the French educational system starting from the second year up to the final year with varying degrees of success. This article describes the day-to-day realities faced by teachers working with techniques that they do not necessarily master.
Publisher CNRS Editions, Paris (FRA)
Date 2002

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record





Advanced Search